Over

Over ons

(On)gezelligepost.nl is opgericht door Carla Leeuwerink. In samenwerking met een breed netwerk van (online) communicatie-experts bieden wij communicatieoplossingen die converteren. Met een achtergrond als marketeer en (online) communicatieadviseur in de financiële dienstverlening hou ik ervan om complexe zaken af te pellen en vakjargon te vertalen naar begrijpelijke mensentaal. Vakjargon wordt vaak gebruikt om aan de buitenwereld laten zien hoe deskundig iemand is. Maar grote kans dat je potentiële klant er geen bal van snapt. De taal van de klant spreken. Dat is pas knap!

'Vakjargon is prima voor vakbroeders onder elkaar. Potentiële klanten die deze taal niet spreken haken af'

Als vrijwilliger help ik mensen die moeite hebben met het lezen en beantwoorden van hun post. Brieven, formulieren en emails van gemeenten, overheidsinstellingen, deurwaarders of financiële instellingen. Mensen verdwalen makkelijk in ingewikkelde procedures. Waardoor zij vaak niet of te laat reageren. Te veel of moeilijke tekst, onduidelijke procedures die voor verwarring zorgen. Veel ruis.  Hier is ook de naam 'ongezellige post' ontstaan. Van die brieven waarvan je weet dat je er iets mee moet. Het zweet breekt je uit bij het zien alleen. Dat kan beter! Daarom help ik samen met een team van communicatie experts graag ondernemers en organisaties die dit ook vinden. Samen zorgen we voor duidelijk taalgebruik, klantvriendelijke (online)processen en optimale conversie.

WAAROM (ON)GEZELLIGE POST

(On)gezelligepost.nl is opgericht vanuit de overtuiging dat er pas echt sprake is van een dialoog als je op dezelfde golflengte zit als je (potentiële) klant. Jouw boodschap op het juiste moment en via het juiste kanaal bij je doelgroep terechtkomt. Dat klinkt logisch, maar in de praktijk worden veel ondernemers gehinderd door hun eigen vakkennis. Waardoor zij jargon gebruiken die hun klanten niet begrijpt. Vaak onbewust. Of expres om hun boodschap kracht bij te zetten. Omdat zij denken dat dit hun expertstatus bevestigd. Terwijl dit in de praktijk juist vaak het tegenovergestelde effect heeft. En lezers juist afhaken. Hoe zorg je dat jouw berichten gelezen worden? Voor veel ondernemers een kopzorg. Gemiddeld ontvangen we 96 e-mails per dag. Reclameboodschappen en officiële post. 50% van alle mail verdwijnt direct in de prullenbak. Belangrijk dus dat jij gezien wordt! 
Share by: